Tento článok bude určite iný ako tie ostatné, ktoré ho budú nasledovať. Prvý blog, prvý krok, prvý deň, sú vždy iné a náročné. Vydať sa na nejakú (neznámu) cestu a spraviť prvé kroky je dobrodružstvo, cítite vzrušenie, no zároveň viac, či menej neistoty. Postupom času vzrušenie narastá a neistota sa vytráca. Ste na ceste, naberáte skúsenosti, rastiete. Máte dobrý pocit, že ste spravili niečo viac, že ste zažili niečo nové, že ste niečo nové vyskúšali.
. . .
Náhodné začiatky s marketingom
Už je to nejaký ten rok, čo som doštudoval vysokú školu v Bratislave. Práve na nej ma očaril marketing. A už týždeň po štátniciach som začal svoje pôsobenie v reklamnej agentúre. Po 5 rokoch strávených v Bratislave som nepredpokladal, že sa vrátim do mojej rodnej Nitry. Som však rád, že to tak náhoda zariadila. Mám pocit, že celá moja pracovná kariéra je zmesou rôznych náhod, príležitostí a neľahkých rozhodnutí. Často v nej zažívam ten pocit, že robím v niečom ďalšom prvé kroky, posúvam sa, naberám skúsenosti. Nie vždy to je komfortné, ale čítal som v nejakej múdrej knihe, že to je práve ten pocit, ktorý máte zažívať, ak sa chcete skutočne niekam posunúť a niečo nové sa naučiť.
Prvé dotyky s praxou
Zažil som si v praxi ako dokáže takýto obsah zaujať desaťtisíce či dokonca státisíce ľudí. Tvoril som obsah, ktorý si dodnes prečítalo viac ako 500 000 Slovákov. Je to zaujímavý pocit, o to viac, že nikto z tých ľudí dodnes netuší, že som ten obsah tvoril ja. To však nie je to najpodstatnejšie.
V tom čase, kedy som ešte zarezával v študentských laviciach na univerzite som si nechcel pripisovať nejaké zásluhy, bol som vďačný za príležitosť, ktorá mi otvorila úplne nové možnosti a ktorá ma posunula tam, kde som teraz. Mal som totiž možnosť v priebehu krátkeho času na univerzite, konkrétne 3 rokov, vyskúšať takmer všetko, čo sa v online marketingu v tej dobe dalo robiť. A takáto príležitosť sa študentovi iba tak nenaskytne.
Aby som nezabudol, aj tejto skúsenosti a príležitosti predchádzala moja úplne prvá praktická skúsenosť s digitálnym marketingom – bol ňou Digital Marketing Club na mojej alma mater Univerzite Komenského, konkrétne na Fakulte managementu. Nebyť tejto skúsenosti, pravdepodobne by som dnes nerobil, to čo dnes robím a čo ma každý deň tak napĺňa.
DMC je dnes už uznávanou platformou pre študentov, ktorý sa chcú posúvať a budovať kariéru vo svete digitálneho marketingu, robí skvelú prácu pod vedením Jaroslava Vojtechovského. Práve jemu tiež za veľa vďačím, on ma aj zoznámil s Michalom Mravčákom, ktorý mi dal ako neskúsenému študentovi možnosť realizovať sa na rôznych projektoch a jedným z nich bol práve portál Brigada.sk, ktorý sa stal na niekoľko rokov platformou, kde som mohol experimentovať aj s content marketingom. Písal sa rok 2013 – 2014 a vtedy sa na Slovensku o content marketingu ešte takmer vôbec nehovorilo.
Späť v Nitre, opäť náhoda a veľká príležitosť
Vrátim sa však k mojej ďalšej ceste, ktorá sa content marketingom veľmi súvisí. Jednou z náhod a následných rozhodnutí bolo aj to, že sa niekto v mojej rodnej Nitre nezávisle odo mňa zamýšľal presne nad tým, nad čím som sa ja zamýšľal pri písaní svojej diplomovej práce. Tým niečím bola práve práca s užitočným obsahom, a to, ako takýto obsah môže dopĺňať marketingový mix firiem.
Ako som už spomenul stretlo sa niekoľko náhod a tá jedna zariadila, že sme spolu s Romanom Klemanom začali v Nitre pracovať na ContentFruiter – divízii a značke, ktorú Roman vytvoril. A z ktorej sme sa neskôr rozhodli vytvoriť samostatnú agentúru – prvú content marketingovú agentúru na Slovensku. A od toho momentu som prebral rolu Managing Directora. To boli začiatky roku 2016. Dnes má agentúra stabilných klientov – známe slovenské a medzinárodné spoločnosti, pre ktorých už roky realizujeme content marketing a tím viac ako 20 skvelých ľudí, ktorí sa deň čo deň pričiňujú o to, že CFko (ako ho slangovo interne nazývame), je dnes tým, čím je.

Prečo teda začínam?
Možno sa vám zdá, prečo toto všetko píšem, keď názov článku je o tom, Prečo začínam s blogovaním? Bez tohto hlbšieho kontextu, by však jednoduché vysvetlenie nestačilo. Už niekoľko posledných mesiacov som premýšľal nad tým, že ako content marketér, by som mal s obsahom pracovať oveľa aktívnejšie aj ja sám. Za tých niekoľko veľmi aktívnych rokov, stoviek rozhovorov, stretnutí s rôznymi zaujímavými ľuďmi a dôležitých rozhodnutí som dospel do momentu, kedy mám v hlave množstvo informácií, ktoré potrebujem dať zo seba von – do textu, audia alebo videa. Tak aby to bolo užitočné nie len pre mňa, ale možno aj pre niekoho ďalšieho.
To je práve asi ten hlavný dôvod – bol by som nerád, ak by moje skúsenosti, to čo ma naučili projekty, na ktorých pracujem, zostali iba v mojej hlave. Inokedy mám zasa chuť vyjadriť svoje názory, ktoré mi idú hlavou a na ktoré sa pozerám opäť aj cez prizmu content marketéra alebo marketéra vo všeobecnosti.
Určite k tomuto rozhodnutiu dopomohla aj aktuálna situácia, ktorá sa vo svete deje, nebola však určite spúšťačom, skôr mi iba dala viac času na premyslenie a ďalšie dôležité rozhodnutie a tento prvý krok, ktorý práve robím.
Hoci tento obsah bude mať žiadne, či malé publikum, viem, že sa i ja sám k tomuto obsahu môžem vrátiť a spätne si premietnuť moje vnímanie niektorých tém. A to je pre mňa rovnako dôležité.
To je teda môj hlavný dôvod, prečo začínam s blogovaním.
Máte aj vy plnú hlavu myšlienok? Názory na nejaké témy? A blogujete už? Skúste to, možno i pre vás to bude cesta. A ak nie, je to ďalšia cenná skúsenosť.

Newsletter
Ak chcete dostávať nové informácie z oblasti marketingu a reklamy a podnikania, stačí ak sa prihlásite na odber newslettra a raz mesačne vám odošlem to najzaujímavejšie z blogu vždy aj s nejakým bonusom.
Máte otázky? Pýtajte sa.
AK SA CHCETE DOZVEDIEŤ VIAC
V článku ste sa možno nedozvedeli všetko čo vás zaujíma. Po prečítaní vám prišlo na um hneď niekoľko otázok. Neváhajte mi napísať a ja vám rád odpoviem na otázky a vypočujem vaše podnety.
Socializujme sa.