Rok 2013 bol pre mňa výnimočný hneď v niekoľkých smeroch. Bol to rok kedy som končil 1. stupeň na univerzite a rozhodoval som sa, ktorú zo špecializácii na FM UK si vyberiem na druhom stupni, zároveň to bola moja prvá praktická brigádnická skúsenosť s marketingom.
Keďže už v druhom ročníku na univerzite ma zaujal marketing a rok na to som sa zapojil do DMC (Digial Marketing Club), moje rozhodnutie bolo v tomto smere pomerne jednoduché. Vybral som si marketing a vedel som, že aj všetky moje voliteľné, či povinne voliteľné predmety budú zamerané na marketing a online marketing. Od toho momentu sa stal marketing súčasťou takmer každého môjho dňa a je tomu tak dodnes.
Všeobecný rozhľad v online marketingu
Moja prvá brigádnická skúsenosť a zároveň príležitosť výrazne ovplyvnila aj moje ďalšie smerovanie. Mal som totiž v praxi možnosť prejsť si rôznymi oblasťami online marketingu – od optimalizácie pre vyhľadávače a linkbuildingu, cez sociálne siete (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn), Google / Facebook platenú reklamu, copywriting, online PR až po content marketing, a tak som vedel posúdiť, ktorá z týchto oblastí ma láka najviac. A práve content marketing, teda tvorba a distribúcia zaujímavého a užitočného obsahu, ma fascinovala natoľko, že ma sprevádza odvtedy už 7 rokov.
To čo ma presvedčilo azda najviac, boli viditeľné výsledky z tejto aktivity. Neprestávalo ma udivovať ako málo niekedy stačilo na to, aby rástla organická a celková návštevnosť webovej stránky iba vďaka tomu, že som tvoril obsah, ktorí ľudia vyhľadávali. Stačilo sa venovať analýze a videl som, že čím viac sa jej venujem, tým môže byť výsledok lepší.
Prvé výsledky – portál Brigada.sk a rast o stovky percent
Vtedy som však ešte detailné princípy content marketingu nepoznal. Nevedel som o metodológií a o rôznych možnostiach a prístupoch ku content marketingu. Nemal som ani jasne definované (SMART) ciele – vedel som iba, že našim cieľom je zvyšovať organickú návštevnosť portálu Brigada.sk, zvyšovať počet registrácií brigádnikov, čím sa portál stával atraktívnejší pre inzerujúce spoločnosti.
A to sa darilo. Návštevnosť rástla o desiatky a neskôr o stovky percent. Portál počas jedného mesiaca navštívilo aj 100 000 ľudí. A články, ktoré som tvoril si čítali stovky tisíc ľudí. Stačilo prinášať odpovede na otázky a obsah, ktorí ľudia vyhľadávali a chceli čítať, venovať sa optimalizácii pre vyhľadávače a obsah ďalej šíriť. Výsledok sa už dostavil sám.
Začiatky content marketingu na Slovensku
V tom čase sa o content marketingu ešte nehovorilo. Bolo to v čase kedy neexistovala Kuchyňa Lidla, ani Sóda od O2 a neexistovali ani projekty, ktoré už roky realizujeme v ContentFruiter. No už vtedy som vedel, že content marketing je niečo, čo môže pomáhať nie len portálu pre brigádnikov, ale tiež akejkoľvek inej spoločnosti, ktorá môže odpovedať a radiť svojim zákazníkom.
Toto boli v skratke moje začiatky s content marketingom. To ako to pokračovalo ďalej už bude témou iného článku.
Máte otázky? Pýtajte sa.
AK SA CHCETE DOZVEDIEŤ VIAC
V článku ste sa možno nedozvedeli všetko čo vás zaujíma. Po prečítaní vám prišlo na um hneď niekoľko otázok. Neváhajte mi napísať a ja vám rád odpoviem na otázky a vypočujem vaše podnety.
Socializujme sa.